zondag 18 april 2021

Klaar voor de start

 

Klaar voor de start, mijn Wandelkarretje is gepakt. Ik probeer tijdens mijn reis zoveel mogelijk self supporting te zijn, dus neem ik een volledige kampeeruitrusting mee. Het totaalgewicht van een complete uitrusting komt al gauw op 18 a 20kg. Zoveel gewicht verdraagt mijn rug niet. Dus heb ik in 2015, toen ik het Pieterpad ging lopen, een karretje aangeschaft en door de jaren heen gevuld met de ideale uitrusting.

Wat neem ik mee:


Wheelie wandelkar compleet met gordeltasje, dagrugzak, gearbag, regenhoes enz. : 8.000 gram.

Helix 1 persoons tentje: 1550 gram.

Exped luchtmatras plus kussentje: 1800 gram.

Nomad slaapzak triple S: 1650 gram.

Helinox stoeltje: 960 gram.

Optimus kookstelletje compleet met pot, windscherm, gas: 930 gram.

2 extra gas kruikjes: 770 gram. 

Wandelgidsen: 1200 gram

Canon G1X Mark III compact DSLR Camera plus extra batterij: 570 gram.

iPad Pro: 640 gram.

Waka waka zonnepaneel plus powerbank: 1050 gram.

Tas met laders en snoeren: 690 gram.

Camping stekker: 370 gram.

2x bidon samen gevuld met 1,2 liter water: 1400 gram.

2x handdoek: 400 gram.

Bestek, opvouwbare mok, snijplankje, Zwitsers mes: 330 gram.

Kleding zak compleet gevuld, totaal, ca. 3500 gram.

Toilet zak compleet gevuld: 1200 gram

Het totaal gewicht komt uit op 27 kilogram.

Dat is best een hoop gewicht, maar toch denk ik dat het te doen is. Ik heb alle honderden kilometers gelopen met deze kar en ook gelezen over andere wandelaars die met een Wheelie tochten maken. Kijk maar eens op www.radicaldesign.nl, daar vindt je wonderlijke verhalen van globetrotters die vaak nog meer bepakking  meenamen op hun expedities. 


 

Geen opmerkingen: