donderdag 5 augustus 2021

Dag 85, Een dagje niks doen.

Ik neem een rustdag, de afgelopen zeven dagen heb ik gemiddeld 25 kilometer per dag gelopen en daarbij dagelijks een groot deel van de Eiffeltoren beklommen, en dat bij temperaturen rond de 30 graden. Ik merk dat dit me veel energie kost, vooral klimmen in de hitte. Mijn spieren zijn 's ochtends nog stijf en moeten echt op gang komen. Een paar weken geleden had ik helemaal geen last van stijve spieren en liep ik 's morgens fluitend weg. In Cortona, toen ik me 's morgens na een heerlijk nachtje slapen eens lekker uitrekte, schoot er een hevige kramp in mijn hamstring, waar ik de hele dag last van had. Dus uitrekken doe ik voortaan met beleid.

Ik had graag het Provinciaal Museum “Galleria Nazionale dell'Umbria” in Perugia willen bezoeken, maar dat is wegens restauratiewerkzaamheden gesloten en gaat pas in 2022 weer open. Dan wordt het dus echt een dagje helemaal niks doen!


Ik kon het niet laten om toch een paar fotootjes te maken:







Beest van de dag, een griffioen uit de 13e eeuw:


Een griffioen is een mythisch wezen dat met zijn hybride lijf de heerschappij over twee rijken symboliseert; over de aarde met zijn leeuwenlichaam en over de lucht met zijn vleugels en een adelaarskop.





Geen opmerkingen: