zondag 8 augustus 2021

Dag 87, vroeg op, voor de hitte naar Trevi

De tocht gaat verder van Assisi via Rivotorto, Capodacqua, Spello, Foligno en Sant Erachio naar Trevi. 


Een tocht van 26 kilometers en omdat het vandaag heel warm wordt, ruim boven de 30 graden, sta ik om half zes op. Om half zeven begin ik te lopen, dan is nog maar 19 graden, heerlijk. Om half een ben ik in mijn hotel en dan is het 32 graden. De hotelier vraagt of ik wil lunchen, een kaart heeft hij niet maar zijn keuken kan alles bereiden. Hij zet mij een keurige lunch voor met pasta, gemengde salade en een grote fles bier. Daar vraagt hij een tientje voor. Ook het diner 's avonds kost een tientje. Eten kost hier altijd een tientje zegt hij, prachtig toch!






Sta me toe om het duidelijk te zeggen:

Hoe machtiger je bent,

hoe meer impact je daden hebben op de mens,

hoe nederiger je moet zijn. 

Want anders richt macht je ten gronde 

en zal je anderen ten gronde richten.

In Argentinië zeiden we dat macht is als gin op je nuchtere maag;

het brengt je hoofd op hol, 

voert je dronken, 

doet je wankelen 

en maakt dat je jezelf en anderen kwetst 

als je er geen nederigheid en tederheid aan toevoegt!


Geciteerd uit de TED talk van Paus Fransiscus in 2017


Bloem van de dag:  


Beest van de dag:


Beeld van de dag:



Geen opmerkingen: