woensdag 2 juni 2021

Dag 22, over de heuvels naar de Main, naar Grossheubach


Vandaag gaat de tocht van Höchst im Odenwald via Dusenbach, Breuberg, Neustadt, Mühlhausen, Lützel-Wiebelsbach, Seckmauern, Wörth am Main en Klingenberg am Main naar Röllfeld, daar ligt een mooie Campingplatz “Mainwiese”, aan de Main dus, en op internet zag ik dat ze weer open zijn. Het plan was om daar mijn tentje op te zetten. Maar wat een tegenvaller, de camping had maar drie douches. Er staan daar 300 toercaravans en campers, maar een klein tentje erbij is niet toegestaan omdat er niet genoeg douches zijn. De campingbaas was niet geneigd om het door de vingers te zien, regels van de overheid, tja. Er zit niks anders op dan 6 kilometers verder te lopen, naar Großheubach en weer een hotel te nemen want voor wildkamperen is deze omgeving niet zo geschikt.




Met deze tegenslag loop ik vandaag 29 kilometer door flinke heuvels, in totaal gaan we 230 m omhoog en dalen we 260 af. Vandaag is het 26 graden met een strakblauwe lucht en weinig schaduw van bomen. Toch loop ik deze afstand met heuvels zonder al te veel moeite, mijn conditie is behoorlijk verbeterd.

Als ik in de volle zon een 130 meter hoge heuvel beklim, stopt er een auto. De chauffeur is zelf een wandelaar en vraagt honderduit over mijn Wheelie, of hij een stukje mag proberen? Natuurlijk! Dan staat hij erop mij in zijn bestelauto naar boven te brengen, de Wheelie kan achterin en dat is toch veel aangenamer met deze warmte. Het kost me moeite om zijn aanbod af te slaan, hij blijft aandringen. Grappige kerel, maar ik blijf nog steeds bij mijn principe om naar Rome te LOPEN!


Geen zuchtje wind, wonderlijke stilte, alleen op het dak van de wereld.


Hier aan de Main zijn ze trots op hun wijn!

Ik logeer bij Gasthof zür Krone, wat heel wat anders is dan wildkamperen. Er wordt niet moeilijk gedaan over Corona en of ik bewijs heb van een negatieve test, gewoon een warm welkom. Dit hotel staat zich voor op zijn keuken en ze hebben vanavond volle bak nu de Corona regels versoepelen. Ik krijg een plaatsje op het buitenterras en kies asperges. Heerlijk, vergezeld van een uitstekende Weissburgunder van de lokale wijngaard Dassing, een wijnmakerij die je niet op internet zult vinden omdat ze uitsluitend aan hun wijngaard zijn toegewijd en alle wijn lokaal wordt verkocht.



Geen opmerkingen: