maandag 7 juni 2021

Dag 27, kamperen in Detwang

De pelgrimstocht gaat verder van Markelsheim via Elpersheim, Weikersheim, Laudenbach, Rinderfeld, Lichtel, Oberrimbach, Schwarzenbronn en Reutsachsen naar Detwang. 

Daar staat mijn tentje op de eerste camping in Duitsland die open is

In totaal was het vandaag 33 kilometer wandelen, 400 meter klimmen en 200 meter dalen, de grootste klim in één stuk was 150 meter. Het was een pittige tocht en kostte veel energie, maar ik kan het aan en ik was niet aan het einde van mijn latijn.



De reden voor deze grote afstand was dat ik terug wilde zijn in Beieren waar de campings open zijn. Ik was een paar dagen geleden ook in Beieren, maar dit Bundesland heeft een vreemde uitstulping en dus was ik een dag later terug in Baden Württemberg. Ik heb de Romantische Strasse vandaag niet gelopen, maar heb een stukje afgesneden en ben recht op campingplatz Tauberromantik afgekoerst, die kortste weg was dus 33 kilometers. 






Ik liep vandaag door een op en top agrarische omgeving, niks romantisch, geen fiets- of wandelpaden, gewoon over de autoweg tussen de auto’s van boerendorp naar boerendorp. Het zou me niet verbazen als in de afgelopen tien jaar niemand deze route heeft gelopen, het is geen drukke weg maar de auto's rijden hier ongelooflijk hard, daar nodigt de weg toe uit met zijn bochten en hoogteverschillen. Ik moet goed opletten dat ze me niet van mijn sokken rijden. Prima voor één dag, maar morgen ga ik toch weer met de app op zoek naar mooie wandelpaden.

Vandaag heb ik meer wild gezien dan de laatste dagen, ik zag twee herten (rothirsch) en een haas. Ook zag ik een buizerd een prooi vangen.


Rothenburg Ob der Tauber, dit romantisch stadje ga ik morgen bekijken 



1 opmerking:

Anoniem zei

Ah eindelijk kamperen, zeul je niet voor niks al dat materiaal mee. Vraagje: laat je je karretje buiten de tent staan of slaapt die ook in te tent.

Groet, Rans Heitsma