vrijdag 11 juni 2021

Dag 31, een maand onderweg, Nördlingen

De wandeling gaat verder van Dinkelsbühl via Diederstetten, Mönchroth, Wittenbach, Gramstetterhof, Oppersberg, Fremdingen, Bühlingen, Minderoffingen, Marktoffingen, Wallerstein, Ehringen en Baldingen naar Nördlingen. 

Ik loop door een typisch Beiers landschap, veel akkers, door boerendorpen, op een enkele autoweg en wat hooiende boeren na is er weinig bedrijvigheid.







Vandaag was de afstand 38 kilometer, best veel, maar het was prachtig weer met een lekker zonnetje van 26 graden, niet te warm om een flink eind te lopen. Maar dat was niet de enige reden om zo ver te lopen. Hoewel er tussen Dinkelsbühl en Nördlingen veel dorpen liggen, hebben ze geen voorzieningen, geen campings, geen cafés of restaurants, ja er zijn wel wat gasthoven maar daar was geen enkele bedrijvigheid. De meeste dorpen hebben niet eens een winkel of bakker. Dus daarom werd het doel natuurlijk de volgende romantische stad Nördlingen, die een goede dagmars verwijderd is. Het was een pittige wandeling, ik heb er tien uur over gedaan, maar ik kan het aan! En dan heb je natuurlijk een biertje verdiend!


Ik ben nu een maand onderweg en heb zo'n 800 kilometer gelopen, dat is meer dan een derde van de reis. De hevige spierpijnen die ik in het begin had zijn voorbij, ik heb geen last van blaren en ik loop eigenlijk best wel lekker. Dat wil niet zeggen dat ik nergens last van heb, een dag als vandaag vraagt wel wat van mijn uithoudingsvermogen. En er zijn ook spieren en pezen die af en toe protesteren, maar ik heb toch het idee dat Rome erin zit, dat gaan we gewoon doen!


Alleen velden, nergens een bankje te bekennen, maar gelukkig heb ik zelf een stoeltje meegenomen, en soms staat er een boom met een lekkere schaduw.


Lekker uitrusten in de schaduw en wat foerageren, dat heb ik om de twee of drie uur nodig. Een half uurtje rusten en dan weer ertegenaan.


Rood, wit en blauw, hoe vaak zie je deze kleuren bloeiende bloemen bij elkaar op één foto?



1 opmerking:

henri jacobs zei

Het gaat goed Ad, mooie en interessante posts die je maakt.
De alruinwortel en het plaatje = !
Laatse foto met de bloemen schrijf je: rood wit en blauw, je vergeet GEEL.
De margrieten hebben een geel hart, dus je hebt de primaire kleuren rood geel en blauw plus wit.
Tis een detail maar het telt.
Goede moed en geniet van je mooie reis.
hj