zaterdag 26 juni 2021

Dag 46, door het Oberinntal naar Pfunds

Vandaag gaat de tocht van Landeck via Urgen, Prutz, Steinbrücken, Tösens, Tschupbach (gem. Serfaus), Schönegg en Stein naar Pfunds. Een wandeling van 33 kilometer door het Oberinntal ofwel langs de bovenloop van de Inn dus ik loop heel geleidelijk 180 meter de berg op. Ik had gewoon zin om een flinke afstand te maken, vooral omdat dit niet het meest interessante deel van mijn pelgrimstocht is. De Fernpass was prachtig, maar daarna volg je de Inn een paar dagen lang want dat is de enige manier om een beetje comfortabel door de Alpen te komen. Het alternatief is een bergexpeditie waarbij echte hoogtemeters gemaakt moeten worden. Ik doe de meest onmogelijke passages met de Wheelie, maar om de hoge bergen op te zoeken, dat vindt ik toch een stapje te ver gaan, daar heb ik de uitrusting niet voor. Dus gas erop dat ik dit monotone stuk snel achter me kan laten. 





Aan het einde van de dag, kreeg ik nog een onweersbui op mijn hoed. Het heeft de hele avond geregend, fijn dat ik toch een pension heb genomen.


Bloem van de dag:

Beeld van de dag. Na Limburg en Beieren spant Oostenrijk de kroon in de verering van Jezus en Maria. elke paar kilometer (niet overdreven) kom je een veldkruis of een kapelletje tegen met de meest bijzondere vrome expressies. 

Geen beest vandaag, dan maar een bosaardbij, de wilde tegenhanger van onze cultuuraardbij. Ze zijn lekker zoet en heel klein, niet groter dan een halve centimeter dus je krijgt er je buik niet van vol.




Geen opmerkingen: